Khasiat Daun Durian Belanda

Pada zaman sekarang, ramai antara kita beralih kepada alternatif perubatan memakan makanan yang tanpa bahan kimia dari sumber bahan semula jadi. Tujuan saya menulis artikel ini adalah untuk menerangkan apakah khasiat daun Durian Belanda. Durian Belanda adalah malar hijau dan berdaun luas, berbunga pokok dengan buah-buahan dan buahnya boleh membesar sehingga lima belas paun. Ia berasal dari Amerika Tengah dan Selatan, Caribbean, Afrika, dan Asia Tenggara di mana ia ditanam secara komersial untuk pembuatan jus, ais krim, gula-gula, dan smoothie (buah-buahan mempunyai rasa nanas dicampur dengan strawberi). Keseluruhan pokoknya seperti daun, buah, kulit kayu, dan akar sungguh bernilai kerana ia mempunyai ciri-ciri perubatan yang telah digunakan untuk merawat pelbagai penyakit. Khasiat durian belanda amat bernilai dan perlu diamal dalam pemakanan kita harian, dan di bawah adalah hanya beberapa khasiat yang saya berikan, antaranya:

Memulihkan rambut dan kulit:
Durian Belanda boleh diamalkan untuk merawat masalah rambut seperti rambut hujung berpecah, kelemumur dan rambut gugur, uban, dan kutu. Untuk mendapatkan manfaat ini, daun durian belanda  perlulah dikisar membuat jus buah dan menggunakannya sebagai bilas rambut. Bahan-bahan semulajadi dalam daun durian belanda, apabila dikisar sehingga lembut dan digunakan secara langsung di anggota yang terjejas, seperti jangkitan kulit seperti jerawat.

Merawat masalah darah:
Pokok durian belanda kaya dengan zat besi, jus daripada buah durian belanda dan daun yang besar boleh diamalkan untuk merawat anemia dan meningkatkan sel darah merah. Ia juga baik untuk mengurangkan tekanan darah tinggi; dan kerana ciri-ciri antibakteria, ia adalah sangat berkesan dalam menyembuhkan jangkitan.

Merawat Kanser Payudara:
komposit kimia yang diekstrak daripada buah durian belanda adalah lebih berkesan untuk memusnahkan budaya sel-sel kanser payudara berbanding kemoterapi. daun durian belanda telah terbukti membunuh sel-sel kanser 10,000 kali lebih berkesan daripada rawatan lain, dengan manfaat tambahan bahawa itu tidak merosakkan sel-sel sihat. Durian belanda juga telah didapati sangat berkesan dalam merawat kesan-kesan sampingan kemoterapi. Walau bagaimanapun, di sesetengah negara ia telah digunakan sebagai rawatan untuk kolon, prostat, dan kanser paru-paru dengan jayanya.

Memulihkan organ hati:
Jus daun Durian Belanda boleh merawat masalah pundi hempedu, penyakit hati, dan ia boleh paras glukosa lebih rendah dalam pesakit kencing manis dengan merangsang peningkatan pengeluaran insulin dengan membantu sel-sel beta dalam pankreas.

Menguatkan Sistem Imun:
Daun dan buah durian belanda yang mengandungi tahap Vitamin A dan B, dan C, besi, kalium, kalsium. Durian belanda daun juga mengandungi asid gentisic, annonacin, annocatalin dan anonol yang mengukuhkan sistem imun badan kita.

Memulihkan masalah tidur tak lena
Durian belanda akan menjadi sangat berguna untuk membantu memperbaiki kualiti tidur yang lebih baik. Daun durian belanda juga boleh digunakan untuk menggalakkan tidur kerana mereka adalah sumber yang baik dalam aromaterapi. Jika anda mengalami insomnia, anda boleh cuba aromaterapi herba ini.

Mencegah asid urik
Beberapa kajian juga membuktikan bahawa daun durian belanda boleh melindungi anda daripada penyakit yang berkaitan dengan asid urik seperti gout. Atau jika anda sudah mempunyai penyakit gout anda, anda boleh mencuba rawatan dengan jus daun durian belanda.

Comments

  1. Slam…sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.memusnahkan dan mematikan sel sel kanser mgikut dose yang di gunakan..herba warisan ini terlalu berkesan…daun herba warisan…merawat dan membaik pulih…jangan tunggu sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik merawat.. hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia…herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 017468 7570 mohd zuhairi… Hubungi saya sgera..nanti sy akn bmbing puan n tuan bgaimna hrus d lakukan n tndakn yg tpt plu d buat msa dpt knser n bgai mna hndak rwat kn...boleh sertai grup psakit2 knser sy n mlhat testmni yg amat bnyk...kita bley bbncng bgai mna nk mrawat...sy n psakit2 yg dh smbuh or yg msih d rwat n mkin sht akn bmbing n tnjuk ajar tuan n puan n bg smgt motivasi...jgn kita kseorangan...bla ksorangan...sllu kita akn lmah n down...sertai sy n hbungi sy scpt mkin utk lhat testmni2 mnarik sy cma bntu membantu…sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa…penawar nya telah ada…hubungi sy secepat munkin Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh…jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid…orang ada kanser…saya akan membantu merawat hingga sembuh NAMA SYARIKAT SAYA…..JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    Layari laman web jusinfiniti.blogspot.my utk testimoni dan jika mahu lebih banyak lagi jadi lah ahli grup psakit2 saya anda akan bertemu lebih banyak pesakit2 yang telah sembuh dan juga pesakit2 yang masih sedang berjuang melawan kanser





    ReplyDelete
  2. JUTAWAN HERBS, ada penawar untuk anda sembuh daripada pelbagai penyakit kanser yang telah Terbukti berkesan dan turut dipercayai pesakit2 kanser di seluruh malaysia dan luar negara. Menjadi produk yang wajib dibawa ke mana sahaja, Produk keluaran JUTAWAN HERBS adalah pengeluar produk yang berpengalaman mengubati pelbagai penyakit kanser. Kami memiliki testimoni daripada pesakit2 kanser yang telah sembuh /bebas kanser yang disahkan oleh doktor sendiri. Adakah anda @ orang yang tersayang serta rakan2 anda sedang bertarung dengan dengan kanser ketika ini? Ya! Anda telah buat pilihan yang tepat kerana memilih JUTAWAN HERBS! Dapatkan segera produk kami Anda akan kami 'invite' ke WhatsApp Group kami yang terdiri daripada pesakit2 kanser. Ramai yang gerun dengan rawatan Kimoterapi, dengan Group WhatSApp kami,anda boleh mendengar sendiri perkongsian daripada ahli group yang tetap kuat, dan bertenaga menjalani kehidupan seharian dengan sokongan Jus keluaran JUTAWAN HERBS ini. Marilah bersama2 mengumpul semangat juang bersama pesakit kanser yg lain. Jangan terus buang masa, kita tak akan sembuh dengan hanya menunggu tanpa usaha dan keyakinan, kita yang perlu mencari penawar untuk sembuh, kita berhak memilih untuk sembuh! Kita berhak memilih hanya yang terbaik!! 017 468 7570 EN ZUHAIRI BIN NOORDIN PENGASAS DAN PEMILIK JUTAWAN HERBS WhatsApp sekarang...

    Layari laman web jusinfiniti.blogspot.my utk testimoni dan jika mahu lebih banyak lagi jadi lah ahli grup psakit2 saya anda akan bertemu lebih banyak pesakit2 yang telah sembuh dan juga pesakit2 yang masih sedang berjuang melawan kanser

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Khasiat Pokok Kelor atau nama lain merunggai

Khasiat biji dan daun Halba (Fenugreek)